sobota, 30 listopada 2013

Zakładasz firmę, ubiegaj się o dotację

Błędem by było przynajmniej nie rozejrzenie się, czy aktualnie jakieś dotacje na założenie działalności gospodarczej nie są przyznawane, jeśli planujesz mieć własną firmę. Ja sam zakładałem dość niedawno temu swoją firmę i raczej nie wyobrażam sobie tego, aby nie dostać na nią pieniędzy. Owszem, masz do wyboru jeszcze kredyt w banku, ale chyba nie chcesz się zatrudniać na starcie, nawet jeśli oferta kredytowa jest dość atrakcyjna?





Dlatego też najlepszym pomysłem, jaki mogłem swego czasu wcielić w życie, były odwiedziny w miejscowym urzędzie pracy, aby zarejestrować się jako osoba bezrobotna. Pewnie sobie pomyślisz – po co, skoro chcę zakładać firmę, mam się rejestrować w pośredniaku. Nie chodzi bynajmniej o wyciągniecie zasiłku dla bezrobotnych, ponieważ stawka, o którą toczy się gra, jest nieco wyższa. W sumie to dużo wyższa.

Otóż jeśli będziesz zarejestrowany jako bezrobotny, możesz wziąć udział w programie aktywizacji osób pozostających bez pracy. I nie ma znaczenia to, jak długo pozostajesz jako bezrobotny, chociaż niektóre urzędy przyznają pewne preferencje osobom, które pozostają bez pracy już jakiś czas. Głównym punktem tego programu jest przyznanie dotacji na założenie własnej firmy. O tym, jak dokładnie wygląda przyznanie tej dotacji na biznes, napiszę w kolejnym swoim artykule.

Źródło: fresh-rss.info

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz